DÜRFEN (-ebilmek / izinli olmak)
*Türkçede "-ebilmek/ izinli olmak" gibi anlamlara gelmektedir.
*Bu modal fiil izin alma durumlarını ya da yasakları belirtmek için sıkça kullanılmaktadır.
Önemli Açıklayıcı Not!: Türkçede burada sigara içemezsin dediğimizde aslında ''Burada sigara içmek yasaktır!'' demiş oluruz. Können yetenek belirtirken Dürfen izin belirtir.
Örneğin; Eve gidebilir miyim? cümlesini Kann ich nach Hause gehen? şeklinde sorarsak cevaben ''du hast Fuß deshalb du kannst tıppış-tıppış nach hause gehen(anca bu kadar cümle kurabildim çoğunuz anlamışsınızdır)'' sözünü duyabilirsiniz. Çünkü bu cümle sizin yeteneğinizi sorguladınız. Aynı soruyu Darf ich nach Hause gehen? şeklinde sormuş olsaydınız o halde ja natürlich cevabını duyabilirdiniz.
Örnekler:
Ich darf ohne dich nicht ins Kino gehen (Sensiz sinemaya gidemem)
Darfst du mit uns in den Urlaub fahren? (Bizimle tatile gelebilir misin?)
Ihr dürft eine Stunde fernsehen. (Bir saatliğine televizyon izleyebilirsiniz.)
Wir dürfen hier keine Fotos machen. (Burada fotoğraf çekmemize izin verilmiyor.)
Du darfst noch nicht Auto fahren. (Henüz araba kullanamazsın.)
Darf ich aufs Klo gehen? (Tuvalete gidebilir miyim?)
Darf ich Sie etwas fragen? (Size bir şey sorabilir miyim?)
Wann darf ich Pause machen? (Ne zaman ara verebilirim?)
Wann dürfen wir endlich essen?(Artık ne zaman yemek yiyebiliriz?)
"dürfen" als Vollverb (Ana fiil olarak " dürfen")
Ich darf jetzt nach Hause Darf er nicht ins Kino
Dürfen Fiil Çekimi
DÜRFEN INDİKATİV
Präsens
ich , darf , du darfst er/sie/es darf wir dürfen ihr dürft sie/Sie dürfen
Präteritum
ich , durfte , du durftest er/sie/es durfte wir durften ihr durftet sie/Sie durften
Perfekt
ich , habe , dürfen , du hast dürfen er/sie/es hat dürfen wir haben dürfen ihr habt dürfen sie/Sie haben dürfen
Plusquamperfekt
ich , hatte , dürfen , du hattest dürfen er/sie/es hatte dürfen wir hatten dürfen ihr hattet dürfen sie/Sie hatten dürfen
Futur I
ich , werde , dürfen , du wirst dürfen er/sie/es wird dürfen wir werden dürfen ihr werdet dürfen sie werden dürfen
Futur II
ich , werde , dürfen , haben , du wirst dürfen haben er/sie/es wird dürfen haben wir werden dürfen haben ihr werdet dürfen haben sie werden dürfen haben
DÜRFEN MODEL VERB KONJUNKTİV
Konjunktiv I - Präsens
ich , dürfe , du dürfest er/sie/es dürfe wir dürfen ihr dürfet sie dürfen
Konjunktiv I - Perfekt
ich , habe , dürfen , du habest dürfen er/sie/es habe dürfen wir haben dürfen ihr habet dürfen sie haben dürfen
Konjunktiv I - Futur I
ich , werde , dürfen , du werdest dürfen er/sie/es werde dürfen wir werden dürfen ihr werdet dürfen sie werden dürfen
Konjunktiv I - Futur II
ich , werde , dürfen , haben , du werdest dürfen haben er/sie/es werde dürfen haben wir werden dürfen haben ihr werdet dürfen haben sie werden dürfen haben
Konjunktiv II - Präteritum
ich , dürfte , du dürftest er/sie/es dürfte wir dürften ihr dürftet sie dürften
Konj. II - Plusquamperfekt
ich hätte dürfen du hättest dürfen er/sie/es hätte dürfen wir hätten dürfen ihr hättet dürfen sie , hätten , dürfen ,
Konjunktiv II - Futur I
ich , würde , dürfen , du würdest dürfen er/sie/es würde dürfen wir würden dürfen ihr würdet dürfen sie würden dürfen
Konjunktiv II - Futur II
ich , würde , dürfen , haben , du würdest dürfen haben er/sie/es würde dürfen haben wir würden dürfen haben ihr würdet dürfen haben sie würden dürfen haben
Son düzenleme: